9 januari 2017

Zwangerschapsyoga

‘Je kinderen zijn je kinderen niet. Zij zijn de zonen en dochters van ‘s levens hunkering naar zichzelf. Zij komen door je, maar zijn niet van je, en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.’
Kahlil Gibran

Bij Yoga Sol is er een doorlopend aanbod voor jou als zwangere (en je partner), nieuwe moeder en de tijd erna. Naast de yogalessen zijn er ook workshops en cursussen. Mind My Baby en Yoga Sol bundelen hier de krachten om kennis, kwaliteit en aanbod van begeleiding hoog te houden.

Zwangerschapsyoga
Vanaf 15 weken. Er is vooral aandacht voor die lichaamsdelen die nu extra worden belast: het bekken, de rug en de benen. De ademhalingsoefeningen zorgen voor rust in je hele systeem. Je leert bewust contact te maken met je kind tijdens deze bijzondere, opwindende periode. Een rustmoment in een vaak hectische tijd.

Birth Yoga
In deze lessen leer je welke yogahoudingen je kunt toepassen tijdens de verschillende stadia van de bevalling. Ook diverse ademhalings- en ontspanningstechnieken komen aan bod. De lessen bieden een mooie combinatie van zwangerschapsyoga, hypnobirthing en Mindful birthing.

Moeder en Baby
6 weken na je bevalling kun je starten met de vier weekse cursus Postnatale Yoga. Postnatale Yoga is voor moeder én baby. Samen komen jullie naar de les en leren manieren om een nieuwe balans te vinden. Een moment van onverdeelde aandacht voor elkaar. In de lessen geef je aandacht en leer je je kleintje te masseren én start je zelf ook met spierversterkende oefeningen. Je bent ook welkom als je geen zwangerschapsyoga gedaan hebt.

Rebalancing Yoga
Dit is een reguliere les waar het accent ligt op het versterken van de spieren om zo weer in contact te komen met jouw lichaam. Deze les is ontworpen om mensen met klachten te ondersteunen. Deze les is niet voor zwangere alleen, maar een mooie opstap op weer in balans te komen.

Liefdevol bevallen
In deze workshop van vier uur, bereidt je je samen met je partner voor op een zo ontspannen mogelijke bevalling.

Thema’s die aanbod komen:

  • ontspanningsoefeningen
  • weeën opvangen door middel van ademhalingstechnieken
  • massagetechnieken
  • omgaan met pijn + oefening
  • rol partner en communicatie onderling
  • specifieke houdingen voor stellen vanuit zwangerschapsyoga

Datums 2018: 15 april – 25 mei – 10 juni

Mindful zwanger & bevallen
8 weekse cursus. Wil je je zwangerschap bewust ervaren en je goed voorbereiden op de bevalling? Meer aanwezig zijn en stress zoveel mogelijk verminderen? Het zwangere lichaam vraagt je vaak om het rustiger aan te doen. Dat is best lastig in een tijd waarin je leven gewoon doorgaat en er binnen je lichaam van alles verandert. En je zwangerschap misschien niet helemaal soepel verloopt…
Deze cursus is dan wellicht iets voor jou. Mindful Zwanger is geen gewone zwangerschapscursus.

Deze cursus vind plaats in Studio 26 op 25 april.

Zwangerschap begeleiding verbetert:
Kracht – Bewustwording – Ontspaning – Mindful – Zelfvertrouwen

Kleding advies: trek makkelijk zittende kleding aan waarin je makkelijk vrij kunt bewegen voor de yoga en warme sokken en een vestje voor de ontspanning.

Meer informatie:

Boek en plan Zwangerschapsyogales 

Boek en plan Liefdevolbevallen 

Boek en plan Mindful zwanger en bevallen Mind My Baby Datum 2018: 25 april

 


Het gehele gedicht van Kahlil Gibran

Je kinderen zijn je kinderen niet.
Zij zijn de zonen en dochters van ‘s levens hunkering naar zichzelf.

Zij komen door je, maar zijn niet van je,
en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.

Je mag hen je liefde geven, maar niet je gedachten,
want zij hebben hun eigen gedachten.

Je mag hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen,
want hun zielen toeven in het huis van morgen,

dat je niet bezoeken kunt, zelfs niet in je dromen.
Je mag proberen gelijk hun te worden,
maar tracht niet hen aan jou gelijk te maken.

Want het leven gaat niet terug,
noch blijft het dralen bij gisteren.

Jullie zijn de bogen waarmee je kinderen
als levende pijlen worden weggeschoten.

De boogschutter ziet het doel op de weg van het oneindige,
en hij buigt je met zijn kracht opdat zijn pijlen snel en ver zullen gaan.
Laat het gebogen worden door de hand van de boogschutter
een vreugde voor je zijn:

want zoals hij de vliegende pijl liefheeft,
zo mint hij ook de boog die standvastig is.

Kahlil Gibran

« Terug naar overzicht yogavormen